×
NAJNOWSZE SŁOWNICTWO POLSKIE
PORADNIA JĘZYKOWA UW
Zamknij

Nowi Użytkownicy

Dołącz do Obserwatorium!
Tylko zalogowani użytkownicy mogą dodawać hasła, komentarze i zdjęcia.
lub
Zarejestruj się tutaj

Obecni Użytkownicy

Zaloguj się na swoje konto
lub
Nie pamiętasz hasła?
HASŁO

media tożsamościowe

Drukuj
DEFINICJA

«środki przekazu, które (kosztem próby obiektywnego opisu rzeczywistości) dążą do budowania i wzmacniania więzi określonych grup społecznych, promowania i umacniania określonych zespołów poglądów, wspierania interesów stron reprezentujących dany światopogląd itp.»

PRZYKŁADY UŻYCIA

Sytuacja, w której następuje przechylenie z mediów informacyjnych na media tożsamościowe, niesie wiele zagrożeń. Główną jest oczywiście coraz większa polaryzacja. Z trudem znajdujemy dziś media środka. Takie, które starają się równoważyć różne opinie lub szukać porozumienia. Z łatwością natomiast możemy znaleźć media, których zadaniem jest integrowanie, a następnie inspirowanie do działania ich zwolenników (rafalskwiot.pl).



Oczywiście media tradycyjne zawsze miały jakąś oś wizerunkową, jakąś ideologię. Była ona jednak drugorzędna wobec celu nadrzędnego: informowania. Media tożsamościowe cechują się tym właśnie, że akcent stawiają bardziej na budowanie ideowej wspólnoty z odbiorcami niż na podawanie informacji (deon.pl).

WIZUALIZACJE Zobacz w grafice Google
DATA Rejestracja hasła: 22.09.2018, 10.53, ostatnia aktualizacja hasła: 24.09.2018, 00.06
AUTOR Autor nie życzy sobie podawania imienia ani nazwiska.
REDAKTOR Maciej Czeszewski
facebook